søndag 11. desember 2016

Grublis for desember - inspirert av en sang

Denne månedens grublis er rett og slett å la seg inspirere av en sang. Om du benytter en strofe i sin helhet eller bare blir inspirert, er opp til deg. Husk og skrive hvilken sang og hvordan du har blitt inspirert i innlegget ditt.



Med oss på denne grublisen har vi Papirdesign, og sammen med dem gir vi en heldig vinner disse flotte produktene; 





Frist for å delta er 6. januar  20.00Reglene for deltakelse finner du her.

Wenche:
En hvit eske av papp er dekorert til en gaveeske. Sanginspirasjonen fant jeg på en stempelplate fra Kort og Godt. Mønsterarket jeg har brukt er fra Papirdesign. Rammen er satt sammen med diecuts fra Creative Expressions. Diessettene derfra har mange flotte kombinasjonsmuligheter.

Nissesleden er også en dies fra Creative Expressions.





Linda:

Jeg har latt meg inspirere av "Musevisa", og strofen "Så skal alle sammen snart få feire jul igjen". Bildet er tatt på julaften i fjor, rett før feiringen skal til å starte.


Jeg har brukt Marabu Akryl mousse på bakgrunnen, sammen med Marabu Art spray i fargen grå. Deretter har jeg bygd opp clusteren med papirer, osteklut og blomster fra I Am Roses. Klistremerkene kommer fra Papirdesign. Tittelen er stanset ut i mosegummi. Mosegummi og produkter fra Marabu forhandles i Norge gjennom Global Hobby og Kunst. Arkene kommer fra årets juleserie fra Papirdesign, "Gledelig Jul".



Katrine:
Jeg har latt meg inspirere av sangen "Winter Wonderland" og laget en LO med nettopp det som tittel. Alle mønsterark er fra Papirdesign, noen fra nyeste kolleksjon og noen fra eldre.

På bakgrunnen har jeg brukt en maske/stensil fra Creative Expressions sammen med Marabu akryl mousse. I senter av de stensilerte snøflakene har jeg pyntet med utstansede snøflak med glitterdotter i midten. Bak bildet har jeg brukt negativen av en utstanset ramme fra Sizzix, og over bildet har jeg pyntet med en chipboardramme fra Scrapiniec og button fra Papirdesign. Tittelen "Winter Wonderland" er stanset ut med en die fra Kulricke. Først stanset en gang i mosegummi og deretter en gang i mønsterark.


Hege:

Jeg har blitt inspirert av to av mine favorittjulesanger: "En stjerne skinner i natt" og "Mitt hjerte alltid vanker".

Jeg har laget et posekort med mønsterpapir fra Creative Expressions og motiv fra Studiolight. Stjernen er en dies fra Marianne Design og Julehilsen dies fra Papirdesign, stanset ut i bølgepapp.  Snøkrystallene er chipboard fra Wycinanka, mens de hvite "snøballene" er fra Papirdesign. 

Inni kortet har jeg laget en tag. Kanten er stanset ut med en nydelig dies fra Creative Expressions.  Tekststempelet er fra Staz, det samme er gnikkisen jeg har brukt inni stjerna på forsiden av kortet.  

Studiolight, Marianne Design, bølgepapp og produkter fra Staz, forhandles via Global Hobby og Kunst.



Ann Kristin:
"Når en pepperkake baker...." er sangen jeg er inspirert av her :) Og da passet mønsterarkene fra "Gledelig jul" serien til Papirdesign veldig godt :) Jeg har stanset ut tre i kork (dies fra papirdesign) og dabbet de med hvit marabu akrylmousse. Ellers har jeg pyntet med en PD button, PD klistremerketekst og bokstaver, kakeservietter og hjerte dies fra SSS.



Elin:
Med to små prinsesser i hus, har jeg latt meg inspirere av filmen FROST og dens mange herlige sanger. Jeg har dekorert små gavepakker til frost interesserte jenter (og gutter?), som inneholder nettopp et snøkrystall smykke. Jeg har brukt diverse mønsterark rester fra blant annet Papirdesign og Studiolight. Snøkrystallene fra Wycinanka, har jeg sprayet med marabu mixed media art spray i fargene sky blue og raspberry. Jeg har toppet de begge med sølvspray, for å få glitter effekten. Tekststripene er fra Papirdesign og de glitrende dottene er fra Marianne Design.




1 kommentar:

  1. Wonderful Grublis with beautiful prices and great inspiration from the DT. Tusen Takk ;-)

    SvarSlett

Vi setter stor pris på alle kommentarer og tilbakemeldinger, så takk for at du skriver noen ord til oss.